• Полезни факти
    • 22.04.2013
    • В кулинарията най-често се използва слънчогледовото олио, като предимствата му пред зехтина (олио от маслини) са, че температурата му на кипене е по-висока. Има универсално приложение – може да се използва за печене, пържене, за подправяне на салати и др. Доказано е също, че усвояването на повечето видове зеленчуци е по-добро, ако те са подправени с мазнина.

      В олиото се съдържат още:

      • Витамин Е, който освен, че е мощен антиоксидант, има положително въздействие както върху имунната, така и върху сърдечносъдовата система;
      • Лецитин - подпомага функционирането на клетките, като осигурява материал за клетъчните им мембрани
      • Ненаситени мастни киселини – важни за регулиране на съдовия тонус;
      • Витамин А.


      Разбира се, ползотворното влияние на олиото може да се усети само ако се съхранява правилно, а именно да се държи на тъмно, сухо и хладно място. Далеч от пряка слънчева светлина и високи температури. Също така трябва да се следи капачката на бутилката, в която се държи, да е добре затворена, за да не се окисли съдържанието в нея.

      Олиото е с нисък гликемичен товар, което го прави подходяща храна за спортуващи и хора, целящи намаляване или поддържане на телесното тегло. Олиото е подходящо и за хора с високо ниво на инсулин в кръвта.

      Избягвайте консумацията на храна, приготвена с мазнина, която е използвана повторно или многократно, той като в нея се съдържат токсични вещества.